ספוילר – התשובה היא כן!
לפי דו“ח מבקר המדינה, צפיפות התנועה בכבישי ישראל היא הגבוהה במדינות ה-OECD.
ברחבי העולם, תחנות רכבת שמוקמו ליד שכונות מגורים העלו את מחירי הנדל״ן בעשרות אחוזים.
בארצנו הקטנטונת, קו העמק של רכבת ישראל שנפתח לפני מספר שנים בעמק יזרעאל העלה את מחירי הדירות בעפולה ב-5%-15%. בירושלים, מחירי הדירות סביב הרכבת הקלה עלו במהלך שש שנים עד ל- 22%!
הנתונים מראים שתחבורה ציבורית היא פקטור רציני בבחירת מקום מגורים, שכן היא מורידה את כמות כלי הרכב על הכביש בעיר ומחוצה לה, וגם מהווה פיתרון עבור עובדים שבאים לעבוד באותה עיר. אני לא צריכה לספר לכם איך חיסכון של זמן על הכביש משפר את איכות החיים (ואיכות העצבים..) 

בנוסף, התחבורה הציבורית יכולה להעלות את הביקוש לדירות בפריפריה אל מול המרכז, וכך לאזן את פער המחירים בין האזורים.
בקיצור, השקעה בתחבורה ציבורית בתוך הערים וביניהן יכולה לחולל לא רק מהפכה תחבורתית אלא מהפכה אורבנית ונדל״נית!
ולגבי ראש העין עירנו היקרה – על אף שהתחבורה הציבורית לא להיט (בלשון המעטה), המחירים עדיין בשיא של כל הזמנים…אז תארו לכם מה היה קורה אילו הרכבת הקלה הייתה עוברת בתוך העיר…